FAQ

Website

Wat kan ik op deze website vinden?
Op de website is zowel landelijke als regionale informatie te vinden rond maandelijkse ontwikkelingen in de woningbouw, utiliteitsbouw, infrastructuur en bouwarbeidsmarkt. Ook worden per kwartaal prognoses rond de productie en werkgelegenheid opgesteld. De website biedt niet alleen cijfers en grafieken, maar vooral ook uitleg bij de informatie. Verder kunnen (bouw)bedrijven met de infographics en vergelijkingstools van www.bouwactueel.nl in één oogopslag hun eigen prestaties vergelijken met de prestaties van vergelijkbare bedrijven. Ook geeft de website toegang tot een uitgebreide database met relevante historische gegevens, die interactief opvraagbaar zijn. U kunt zich op deze informatie abonneren.

Voor wie is deze website bedoeld?
Deze website is bedoeld voor organisaties en bedrijven betrokken bij de bouw en de gebouwde omgeving zoals aannemers, overheden en zakelijke dienstverleners.

Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen over de inhoud?
Voor vragen kunt u uw bericht sturen via het Contactformulier.

Abonneren

Wat kost een abonnement?
Een abonnement met één gebruiker kost €1500,- per jaar. Een abonnement met twee gebruikers kost €2500,- per jaar. Kosten per extra gebruikers bedragen €500,- per jaar. Prijs voor een abonnement met meer dan 5 gebruikers is overeen te komen. Bedrijven onder de CAO Bouw & Infra kunnen 50% korting krijgen op de abonnementsprijs. Alle prijzen zijn exclusief btw.

Hoe kan ik mij abonneren?
Wilt u een abonnement afsluiten, verzend dan via het contactformulier een e-mail met uw gegevens. Wij nemen dan contact met u op.

Wat zijn de abonnementsvoorwaarden?
De abonnementsvoorwaarden kunt u hier lezen.

Inloggen en wachtwoord

Ik ben wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Klik bij het login scherm op ‘Wachtwoord vergeten’ en volg daar de instructies op.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
U kunt uw wachtwoord wijzigen via ‘Wachtwoord vergeten’ .

Ik kan niet meer inloggen, terwijl ik dat eerst wel kon. Wat is er aan de hand?
Er kunnen verschillen oorzaken zijn. Als u direct op de website inlogt dan
1. Heeft u mogelijk een typefout in uw gebruikersnaam of wachtwoord gemaakt. Wij verzoeken u om het opnieuw te proberen en de juiste gebruikersnaam of wachtwoord te gebruiken.
2. Er is een storing. Mocht er een storing zijn, dan bieden wij onze excuses voor het ongemak aan en verzoeken u om het later nogmaals te proberen.
3. Er wordt onderhoud gepleegd. Mocht er onderhoud worden gepleegd, dan wordt dit op de site duidelijk gemaakt.
4. Uw abonnement is beëindigd.

Als u via een portal van onze website gebruik maakt dan vragen wij u contact op te nemen met de beheerder van die portal.
In overige gevallen vragen wij u contact op te nemen via het contactformulier.

Mijn abonnement

Stopt mijn abonnement automatisch?
Nee, alle abonnementen die u afsluit worden telkens automatisch verlengd met periodes van één jaar.

Wanneer eindigt mijn abonnement?
Alle abonnementen die u afsluit worden telkens automatisch verlengd met periodes van één jaar. De vervaldatum van uw abonnementen vind u op uw factuur of in de overeenkomst.
U kunt de overeenkomst uiterlijk één maand voor de vervaldatum schriftelijk opzeggen.

Hoe kan ik mijn abonnement(en) opzeggen?
U kunt schriftelijk opzeggen. Onder “schriftelijk” valt ook e-mail, mits de identiteit en integriteit van de e-mail voldoende vaststaat.

Economisch Instituut voor de Bouw
Koninginneweg 20
1075 CX Amsterdam
bouwactueel@eib.nl

Betalen/facturen

Binnen welke termijn moet ik betalen?
U dient te betalen binnen 14 dagen na de factuurdatum.

Hoe kan ik betalen?
U kunt het bedrag overmaken op bankrekening NL13 INGB 0000540852 onder vermelding van het factuurnummer.

Waar kan ik terecht met overige vragen?
Voor overige vragen kunt u gebruikmaken van het contactformulier.